Om cu om salvăm patrimoniul.

Și prin acțiunile ce le derulăm avem un impact la rândul nostru asupra dezvoltării acestuia.

#IGotMarked contribuie la salvarea și conservarea patrimoniului construit al Băilor Herculane, promovarea patrimoniului balnear al stațiunilor balneoclimaterice prin intermediul unui hibrid de evenimente culturale ce vor îmbina două teme – patrimoniul cultural și comunitatea culturală.

Proiectul dezvoltat de către Asociația Locus prin intermediul platformei HerculaneProject, cu susținerea Cronicari Digitali și Zaga Brand, este finanțat de către KAUFLAND România. Pe parcursul campaniei #IGotMarked vrem să ne fii alături. Cândva, alături de prieteni sau de familie, cu toții am fost la Băi. Ne amintim cu drag mirosul de sulf, spațiile măiestuoase ale clădirilor istorice, plimbările lungi pe promenadă sau traseele până la Foișoare.

Multe lucruri ne leagă de Băi, dar cel mai mult ne leagă amintirea că odată aceste locuri ne vindecau.

Înscrie și tu amintirea ta de la Băi

și ajută-ne să salvăm Baia Neptun.

Cu ajutorul fotografiilor și a textelor voastre vom reconstrui grafic imaginea Băilor Neptun, iar mai apoi vom monta cu ajutorul a 10 voluntari tineri și energici panoul cu voi la Herculane.

    Dimensiunea însumată a pozelor încărcate nu trebuie să depășească 20MB.*

    01

    Facebook Giveaways

    Implicarea fiecăruia în eforturile de a promova cultura și patrimoniul cultural vă pot fi răsplătite. Te invităm să participi la cele mai faine/cool/‘îmbăiate’ concursuri!

    02

    Instagram Takeovers

    Super ambasadorii culturali ce ne reprezintă cauza sunt acum mai aproape de noi toți prin intermediul conținutului inspirat de patrimoniul Băilor Herculane.

    03

    Testimoniale

    Pentru o mai bună înțelegere a valorilor culturale, te invităm să urmărești testimonialele celor ce s-au lăsat atinși de puterea patrimoniului.

    De ce?

    Platforma HerculaneProject, principalul proiect al Asociației Locus, se dezvoltă în jurul a două componente, reactivarea culturală a centrului istoric prin proiecte culturale și sociale, și reactivarea Băilor Neptun, cea mai emblematică clădire de patrimoniu balnear din România. Problema abordată de proiect este starea de degradare a patrimoniului cultural românesc, în special, degradarea celei mai vechi stațiuni balneare din Europa, Băile Herculane.

    Băile Herculane pot fi privite ca un loc idilic, dominat de urmele istoriei care l-au consacrat și care se prezintă ca un muzeu în aer liber datorită bogatului patrimoniu arhitectural. Acesta este un pilon important al identității sitului, iar Băile Neptun este exponentul acestuia. Băile Herculane are un potențial imens de reactivare urbană și turistică, beneficiind de trei elemente propice unei dezvoltări sustenabile și durabile: patrimoniu natural, patrimoniu cultural și resursele balneare.

    Deși se află într-o stare latentă de degradare, din această degradare se pot extrage elemente care să dea formă unui nou început: potențialul cultural și arhitectural, importanța obiectelor la nivel european, brandul Herculane. Punerea în valoare a obiectelor de patrimoniu și reactivarea lor în favoarea comunității pornește cu conștientizarea importanței lor, dar și prin crearea unui dialog tripartit – societatea civilă, administrație și mediu privat. Acest mod de guvernanță participativă este îndemnat și în Strategia Europeană pentru Secolul 21 privind patrimoniul cultural european, care spune că fără această abordare integrată, rezultatele proiectelor de conservare și valorificare a patrimoniului nu vor avea un impact semnificativ.

    Finanțator:

     

    Parteneri:

     

    Parteneri media:

     

    Om cu om salvăm patrimoniul.

    Și prin acțiunile ce le derulăm avem un impact la rândul nostru asupra dezvoltării acestuia.

    #IGotMarked contribuie la salvarea și conservarea patrimoniului construit al Băilor Herculane, promovarea patrimoniului balnear al stațiunilor balneoclimaterice prin intermediul unui hibrid de evenimente culturale ce vor îmbina două teme – patrimoniul cultural și comunitatea culturală.

    Proiectul dezvoltat de către Asociația Locus prin intermediul platformei HerculaneProject, cu susținerea Cronicari Digitali și Zaga Brand, este finanțat de către KAUFLAND România. Pe parcursul campaniei #IGotMarked vrem să ne fii alături. Cândva, alături de prieteni sau de familie, cu toții am fost la Băi. Ne amintim cu drag mirosul de sulf, spațiile măiestuoase ale clădirilor istorice, plimbările lungi pe promenadă sau traseele până la Foișoare.

    Multe lucruri ne leagă de Băi, dar cel mai mult ne leagă amintirea că odată aceste locuri ne vindecau.

    Înscrie și tu amintirea ta de la Băi și ajută-ne să salvăm Baia Neptun.

    Cu ajutorul fotografiilor și a textelor voastre vom reconstrui grafic imaginea Băilor Neptun, iar mai apoi vom monta cu ajutorul a 10 voluntari tineri și energici panoul cu voi la Herculane.

      Dimensiunea însumată a pozelor încărcate nu trebuie să depășească 20MB.*

      01

      Facebook Giveaways

      Implicarea fiecăruia în eforturile de a promova cultura și patrimoniul cultural vă pot fi răsplătite. Te invităm să participi la cele mai faine/cool/‘îmbăiate’ concursuri!

      02

      Instagram Takeovers

      Super ambasadorii culturali ce ne reprezintă cauza sunt acum mai aproape de noi toți prin intermediul conținutului inspirat de patrimoniul Băilor Herculane.

      03

      Testimoniale

      Pentru o mai bună înțelegere a valorilor culturale, te invităm să urmărești testimonialele celor ce s-au lăsat atinși de puterea patrimoniului.

      De ce?

      Platforma HerculaneProject, principalul proiect al Asociației Locus, se dezvoltă în jurul a două componente, reactivarea culturală a centrului istoric prin proiecte culturale și sociale, și reactivarea Băilor Neptun, cea mai emblematică clădire de patrimoniu balnear din România. Problema abordată de proiect este starea de degradare a patrimoniului cultural românesc, în special, degradarea celei mai vechi stațiuni balneare din Europa, Băile Herculane.

      Băile Herculane pot fi privite ca un loc idilic, dominat de urmele istoriei care l-au consacrat și care se prezintă ca un muzeu în aer liber datorită bogatului patrimoniu arhitectural. Acesta este un pilon important al identității sitului, iar Băile Neptun este exponentul acestuia. Băile Herculane are un potențial imens de reactivare urbană și turistică, beneficiind de trei elemente propice unei dezvoltări sustenabile și durabile: patrimoniu natural, patrimoniu cultural și resursele balneare.

      Deși se află într-o stare latentă de degradare, din această degradare se pot extrage elemente care să dea formă unui nou început: potențialul cultural și arhitectural, importanța obiectelor la nivel european, brandul Herculane. Punerea în valoare a obiectelor de patrimoniu și reactivarea lor în favoarea comunității pornește cu conștientizarea importanței lor, dar și prin crearea unui dialog tripartit – societatea civilă, administrație și mediu privat. Acest mod de guvernanță participativă este îndemnat și în Strategia Europeană pentru Secolul 21 privind patrimoniul cultural european, care spune că fără această abordare integrată, rezultatele proiectelor de conservare și valorificare a patrimoniului nu vor avea un impact semnificativ.

      Finanțator:

       

      Parteneri:

       

      Parteneri media: